Svetřík - Kokonki Merino

15.10.2020

Tohle klubíčko Kokonki Merino mi leželo doma asi rok. Pořád jsem přemýšlela, co z něho udělat. Původně bylo koupeno na šátek, ale už při háčkování šátku Mountains Shawl (také Kokonki Merino) jsem zjistila, že mě na krku kouše. Minulý týden mě napadlo, že by se mi hodil nějaký lehký svetřík. Chtěla jsem 3/4 rukávy, ale na to je 1000 m málo, a tak mám alespoň krátký rukáv :) Chtěla jsem zachovat krásné barevné přechody klubíčka, proto jsem zvolila háčkování shora, jen tentokrát s výstřihem do V. Pro toto klubíčko jsem vybrala háček č. 3,5. Svetřík je díky nestočeným nitkám krásně nadýchaný, lehký, ale přesto příjemně hřeje. Nosit budu pravděpodobně na košili. 

Návod

ŘO - řetízkové oko
DS - dlouhý sloupek
DSVP - dlouhý sloupek vpíchnutý zepředu
DSVZ - dlouhý sloupek vpíchnutý zezadu
PO - pevné oko

1. řada - začala jsem na 176 oček pružného řetízku, pomocí PO spojím do kruhu, na začátku dalších řad háčkuji 2 ŘO a práci otáčím, končím PO
2. řada - DSVP, DSVZ střídavě do každého sloupku, pouze v polovině - tedy 88. a 89. sloupek - bude střed véčka, tedy 2 x ŘO mezi těmito sloupky a zrcadlově dělám druhou stranu (tedy pokud mi před ŘO vyšel DSVZ, háčkuji DSVZ, 2x ŘO, DSVZ, DSVP, DSVZ,...) 
3. řada - DS do každého sloupku, v ŘO mezeře uháčkujeme DS, 2x ŘO, DS
4. řada - opakujeme 3. řadu
5. řada - 20x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 26x DS, (2DS, ŘO, 2DS), DS, PO k lemu, 2ŘO, otočit
6. řada - DS do stejného očka jako ŘO, 3x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 30x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 22x DS, 1KS, 19x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 26x DS, (2DS, ŘO, 2DS), DS, PO k lemu, 2ŘO, otočit
7. řada - DS do stejného očka jako ŘO, 3x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 30x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 46x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 34x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 7x DS (poslední DS je do sloupku v lemu - vždy jedno očko vynecháme, aby to vycházelo na výšku DS, tedy 42 sloupků do V = 21 řad raglánu a nabereme nejprve DS z předchozí řady a pak DS z lemu, aby nevznikaly velké mezery, viz. obrázek), PO k lemu, 2ŘO, otočit - takto pokračujeme až ke konci výstřihu

7. řada - DS do stejného očka jako ŘO, 3x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 30x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 46x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 34x DS, (2DS, ŘO, 2DS), 7x DS (poslední DS je do sloupku v lemu - vždy jedno očko vynecháme, aby to vycházelo na výšku DS, tedy 42 sloupků do V = 21 řad raglánu a nabereme nejprve DS z předchozí řady a pak DS z lemu, aby nevznikaly velké mezery, viz. obrázek), PO k lemu, 2ŘO, otočit - takto pokračujeme až ke konci výstřihu

Oddělení rukávů

Ve 20. řadě jsem oddělila rukávy od těla. Vždy postranní ŘO sháčkuji do jednoho DS - tj. začnu DS pod ŘO, jednou protáhnu a nechám 2 očka na háčku, přeskočím celou stranu a začnu druhý DS pod ŘO, opět protáhnu a pak dokončím protažením všech 3 oček.

Rukávy dále háčkuji po napojení příze v podpaží 2 ŘO, 2 DS sháčkuji dohromady a dále DS až po poslední 2 DS, které opět sháčkuji dohromady, PO, 2ŘO a otočím, další řada pouze DS a takto střídám tyto 2 řady do délky, která vyhovuje. Zakončíme 3 řadami DSVP, DSVZ, ..., aby vznikl lem. Já mám 6 řad + lem.

Tělo

Doháčkujeme otáčením celý výstřih. Pokud vyšla poslední řada na líc, pak už jedete do spirály celý svetřík až dolů pouze DS. Zakončíme 3 řadami DSVP, DSVZ, ... KS, PO a ustřihneme.

Vyšla-li po dokončení výstřihu rubová řada, je třeba se na nějakém skrytém místě otočit (např. v podpaží) stejně jako v 6. řadě (ve svetru se to potom ztratí) nebo celou práci po každé řadě otáčet, ale pak se vytvoří menší šev. 

Duhové klubko

Abych zachovala postupné barevné přechody klubka, několikrát jsem stříhala a navazovala. Uháčkovala jsem třeba 4 řady tělo a pak třeba 2-3 rukáv (jak to vyšlo), na dalším rukávu 2-3 řady, během toho změnilo vlákno, tak jsem nechala navázáno a zase udělala třeba 2-3 řady s novou barvou, opět 2-3 řady první rukáv a pak tělo několik řad do změny vlákna + několik s novou barvou - takže jsem tam dělala třeba 8 řad najednou a tak pořád dokola :) Záleží jaké máte duhové klubko, kolik má barev a jak jsou dlouhé barevné přechody - nejde napsat univerzální návod. Ale odhadnete podle toho, jak se Vám už budou měnit barvy při háčkování výstřihu.


Prosím o respektování autorských práv! Tento návod je určen pouze pro vlastní potřebu.

Nekopírujte, ani jinak nešiřte celý nebo části návodu. Nevytvářet schéma, překlady ani videa. Při zveřejňování výrobku nebo sdílení návodu uvádějte vždy tento odkaz https://madebymartule.webnode.cz/l/svetrik-kokonki-merino/.

Please respect copyright! This pattern is for personal use only.

Do not copy or otherwise distribute all or part of the patttern. Don't create a chart, translations or videos. When publishing a product or sharing a pattern, always provide this link https://madebymartule.webnode.cz/l/svetrik-kokonki-merino/.

© 2020 made-by-martule. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky